O melodie pentru Europa… NU pentru Piața Centrală !


S-au consumat cele două semifinale ale preselecției naționale Eurovision Song Contest 2010 – ”O melodie pentru Europa”. 14 concurenți au primit deja numerele de concurs pentru a evolua în Finala Națională din 6 martie. Aceștia sunt: Doinița Gherman, formația Milenium, Olya Tira și Sunt Stroke Project, Dyma, Eugen Doibani, Carolina Gorun, proiectul MonkeyMind & Daniela, Cristina Croitor, Pavel Turcu, Pavel Parfenii, Alexandru Manciu, Valeria Tarasova, Gicu Cimbir și Boris Covali.

Dacă e să facem o analiză per ansamblu a selecției naționale din acest an putem cu mîndrie afirma că avem parte de o schimbare radicală a scenei muzicale din Republica Moldova. Pornind de la scenă în sensul direct (lumini, sunet, studio etc.) bucură ochiul și prestația concurenților. Nu și fără amatorism și interpretare falsă, dar în proporții digerabile. Pentru prima dată putem vorbi de coagularea așa-zisului fenomen de concurență și dezintegrarea sistemului de favoriți creați înainte de concursul propriu-zis. Un show apreciabil… Toate bune pînă aici. Pînă a face referință la „show-ul”  televoting-ului, care de rînd cu media independent-comerciale (gen ProTV, UNIMEDIA, Jurnal TV) și blogosfera au ținut insistent să promoveze non-talente în finala națională.

Nu știu dacă mai există oameni care n-au auzit măcar o dată numele ”interpretului fără nume” – Pavel Turcu, pe care presa stereotipic la etichetat ”paznicul din Ungheni”. Nu neg, au mai fost evoluții penibile, jenante, false… Însă pînă acum așa gen de scamatorie neprofesionistă nu a mai fost susținut. Asistăm la o penibilitate ridicată la rangul de absurd, cînd toate știrile media care fac referință la Eurovision includ în titlu (ne)intenționat numele ”Pavel Turcu”: ProTV, Jurnal TV, UNIMEDIA, etc.

Stimați producători media, considerați de cuviință să puneți semnul ”=” între Concursul Internațional Eurovision și non-talentul Pavel Turcu? Dacă tot urmăriți să-i faceți publicitate (ne)gratuită cu riscul prejudicierii propriei imagini, vă asumați și responsabilitatea de a fi reprezentați de același non-talent promovat? Ar suna bine: ”Pro TV=Pavel Turcu”, ”UNIMEDIA=Pavel Turcu”, ”Jurnal TV=Pavel Turcu”… Să ne amuzăm cu toții.

Pavel Turcu a fost clasat de televoting pe locul 2 în topul preferințelor. Ce se întîmplă deci? Sau este apogeul non-culturii sau un protest colectiv împotriva insuccesului și evoluției șterse a vedetelor cu talent și renume… Cert este că nimeni n-o ia personal, poate doar însuși ”interpretul”. Avem de-a face cu un non-simbol, cu o extremitate valorică, cu un personaj ridiculizat pînă la promovare, în timp ce persoana Pavel Turcu rămîne în umbră, neinteresînd pe nimeni. Un produs efemer are și un destin efemer: după consumarea evenimentului se va consuma și ”brand-ul” său amplificat artificial. Regretabil este faptul că Eurovision rămîne a fi un festival unde de multe ori învinge nu reprezentantul celei mai rafinate culturi cu cea mai rafinată interpretare, de vină fiind metoda de vot care promovează frecvent interesele, stilul și gusturile celor mai numeroase grupări – în cazul dat, a unei grupări care a exagerat un pic cam mult cu gluma.

Și totuși, lăudabil este gestul voturilor oferite pentru excepționala interpretare a Cristinei Croitor. Deopotrivă, de telespectatori și de către juriu. Interpreta a reușit să se impună pe prima poziție în pofida deciziei incorecte și tendențioase a organizatorilor de a-i aproba evoluția sub ultimul număr (pentru comparație, Pavel Turcu evoluînd al 2-lea) în condițiile desfășurării inechitabile a televotingului, din momentul intrării în concurs a primului participant, dar nu după evoluția tuturor participanților.

În data de 6 martie se va desfășura Finala Națională a concursului ”O melodie pentru Europa”. Să nu uităm, stimați cititori, telespectatori și jurnaliști – cetățeni ai Republicii Moldova, că avem de ales un interpret care să ne reprezinte țara și pe noi toți, avem de ales o melodie pentru Europa, dar nu pentru Piața Centrală !

4 răspunsuri to “O melodie pentru Europa… NU pentru Piața Centrală !”

  1. Daniel Says:

    Locul eurovisionului si a „showbizului” moldovenesc este exact langa Pavel Turcu in lumea artei. Maimutoii si „divele” acestea care ne-au alinat auzul cu o „excepționala interpretare” a unor piese plagiate de cacao, sunt toti ca si Pavel Turcu caci fac asta pentru bani. Ei pot sa mearga cu acelasi succes sa se prostitueze pentru bani dar nu sa cante (poate acolo se va primi mai bine). Apropo chiar la Piata Centrala poti auzi majoritatea pieselor ale unor „artisti” ca Nelly Ciobanu, Olia Tira etc. Mi-e greatsa ca voi boshorogilor nu intelegeti de ce a votat lumea cu Pavel Turcu…

  2. Olesea Says:

    Titlul ………………îi bun,chiar aş spune SOOOOPER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  3. Irina Says:

    Sunt 1000% de acord cu tine! Mai ales cu faptul ca sustinatorii lui Turcu sunt cei carora le place sa se amuze pe seama bietului turc si care au intrecut cu mult masura!


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat: